Translate

piątek, 14 lipca 2017

Szybki kurs na rdzę domowej roboty

Cześć :)

Dziś w ramach mojej inspiracji dla sklepu Ewa zrobiłam kurs na rdzę domowej roboty ;) Ostatnio bardzo modna, jednak preparaty są dość drogie...
Zacznę od końca, czyli od gotowej pracy. Kartka oczywiście dla mężczyzny...


Pełna steampunkowych elementów stylizowanych na metal. Moją rdzą pokryłam zawiasy i trybiki.


Od razu się przyznam, że moja rdzawa masa była nieco za rzadka i stąd prześwity, ale można zamaskować tuszem ;)


Jak widać kolor "rdzy" wychodzi niejednolity, grubość warstwy jest również różna, co daje ciekawy efekt zbliżony do naturalnego, oczywiście można nałożyć więcej warstw.

Ciekawi tajemniczego środka?


Tak, to po prostu cynamon, który mieszamy z płynnym klejem :)


Od razu napiszę, że trzeba go dać więcej, tak, żeby masa była dość gęsta, ale jednocześnie trzeba pamiętać, że klej dość szybko wysycha i nie można robić pasty w nadmiarze.


Moje trybiki ułożyłam na celofanie i przy pomocy pędzelka pokryłam przygotowaną mieszanką. Mokra jest jaśniejsza niż efekt końcowy. Można pokombinować z dodawaniem barwników. Ważne, żeby nasze elementy po chwili oderwać od folii zanim klej zaschnie, bo potem może być trudno ;)


Na wilgotny klej możemy miejscami nasypać suchego cynamonu, który będzie dodawał innej barwy.
Teraz pozostaje nam już tylko poczekać aż klej wyschnie i gotowe :) Proste, prawda? No i niewiele kosztuje.

Do swojej kartki użyłam materiałów ze sklepu:

https://sklep-ewa.pl/pl/p/STEAMPUNK-POP-UP-BOX-Wykrojnik-Tattered-Lace/9241

 https://sklep-ewa.pl/pl/p/Szablon-Cadence-21x30-cm/9222



https://sklep-ewa.pl/pl/p/Wykrojnik-polski-Rosy-Owl-STO-LAT/6061

Pozdrawiam serdecznie


4 komentarze:

  1. Efekt bardzo fajny. Wydaje sie prosty, trzeba spróbować:) Nie dosc ze niedrogi to jeszcze przyjemnie pachnący:)
    Bozenko, jakiego dokladnie kleju używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat jest Pritt, ale myślę, że każdy płynny się nada :) Dzięki :)

      Usuń
  2. Kartka świetna. Z pomysłu na rdzę skorzystam, wygląda fantastycznie, w ogóle nie widać, że to cynamon!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, tani a daje świetny efekt ;) Dzięki :)

      Usuń

Dziękuję za wpis :)